Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2014

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕΝΗ ΥΠΟΤΑΓΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!!




Γενάρης 2014
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕΝΗ ΥΠΟΤΑΓΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!!
Οι αγώνες του Κλάδου και η διαχρονική στάση της Δημοκρατικής Παράταξης
δείχνουν το δρόμο.

Συνάδελφε, συναδέλφισσα
Η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, συνεχίζει να ακολουθεί τον ίδιο ολισθηρό δρόμο, που οδηγεί στη διάλυση του δημόσιου σχολείου και την κατάλυση της παιδαγωγικής ελευθερίας και της δημοκρατίας σ αυτό. Συνεχίζει να ακολουθεί το ίδιο κατηφορικό μονοπάτι που οδηγεί με βεβαιότητα στην κατάρρευση σε ό,τι έχει απομείνει ακόμη όρθιο από τις καταστροφικές επιλογές της την τελευταία τριετία.
Αυτή τη φορά αποκλειστικός της στόχος δεν είναι οι περικοπές των αποδοχών και οι στοιχειώδεις όροι αξιοπρεπούς διαβίωσης των εκπαιδευτικών, δεν είναι στόχος της η διάλυση των οικογενειών τους, που έγινε πράξη με τη μη πραγματοποίηση αποσπάσεων και μεταθέσεων στα πραγματικά κενά. Αυτή τη φορά στο στόχαστρο του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται ο σκληρός πυρήνας του εκπαιδευτικού λειτουργήματος. Στο στόχαστρο βρίσκεται η αξιοπρέπειά μας, η ελεύθερη δημοκρατική έκφραση και η παιδαγωγική ελευθερία, που με αυταπάρνηση υπηρετούν οι έλληνες εκπαιδευτικοί και εξακολουθούν να κρατούν ζωντανό το δημόσιο σχολείο στην πατρίδα μας.
Το τελευταίο χτύπημα, που επιχειρείται από την πλευρά του Υπουργού Παιδείαςείναι η υπογραφή του Π.Δ. 152/13, η εφαρμογή δηλαδή της αξιολόγησης – χειραγώγησης στην πράξη, που ξεκινά με τη λεγόμενη αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, μια διαδικασία άμεσα συνδεδεμένη με τις διατάξεις του Ν.4024/11. Οι λογικές των ποσοστώσεων στη βαθμολογική εξέλιξη (π.χ. μόνο το 30% προάγεται στον Α΄ βαθμό),  η σύνδεση αξιολόγησης με βαθμό και μισθό καθώς και ο κίνδυνος να τίθεται σε διαθεσιμότητα ή και αργία όποιος δεν «κρίνεται» επαρκής από τους αξιολογητές του, όχι μόνο μας βρίσκουν κάθετα αντίθετους αλλά είναι και άκρως επικίνδυνες για τη δημιουργία παιδαγωγικού κλίματος και την ομαλή λειτουργία των σχολείων.
Ο Διευθυντής παύει πια να είναι ο συντονιστής των δράσεων του Σχολείου και μετατρέπεται σε ρυθμιστή των αποδοχών και της εξέλιξης των εκπαιδευτικών. Ο Σχολικός Σύμβουλος αλλάζει ρόλο και αντί να είναι ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ γίνεται, πλέον, ο σύγχρονος Επιθεωρητής, αποκτώντας δύναμη και εξουσίες που σε καμιά περίπτωση  δεν συνάδουν με το ρόλο του όπως τον οραματίστηκε ο Κλάδος μας μέσα από τους αγώνες του.
Συνάδελφε, συναδέλφισσα
Η Δημοκρατική Παράταξη, η Παράταξή μας, μέσα από τους διαχρονικούς αγώνες της, που ξεκινούν με το ξήλωμα των Επιθεωρητών και του Επιθεωρητισμού το 1982, δεν επέτρεψε σε κανέναν, από όσους το προσπάθησαν, να επαναφέρει τον σκοταδισμό στο Δημόσιο Σχολείο. Είναι αλήθεια ότι όλα αυτά τα 32 χρόνια πολλοί ήταν αυτοί που επιχείρησαν την παλινόρθωση του επιθεωρητισμού, θυμίζουμε, 1992: Γιώργος Σουφλιάς και Σωτήρης Κούβελας, 1997: Γεράσιμος Αρσένης, 2003: Πέτρος Ευθυμίου, 2007: Μαριέττα Γιαννάκου,  2010: Άννα Διαμαντοπούλου, Σήμερα: Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος. Κανείς όμως δε κατάφερε να υποδουλώσει το ελεύθερο φρόνημα των εκπαιδευτικών.
Ως Δημοκρατική Συνεργασία,  δηλώνουμε πως όπως το 1982 είμαστε πρωτοπόροι στον αγώνα για την κατάργηση του επιθεωρητή και επί τριάντα χρόνια αποτρέψαμε τα σχέδια όλων των Υπουργών Παιδείας  για την αξιολόγηση – χειραγώγηση, έτσι και ΤΩΡΑ θα μπούμε πρώτοι στον ΑΓΩΝΑ για τη μη εφαρμογή των σχεδίων του Υπ. Παιδείας και της κυβέρνησης που καταργούν το δημοκρατικό σχολείο, το σχολείο της παιδαγωγικής ελευθερίας και θέλουν υποτακτικούς τους εκπαιδευτικούς.
Αυτή την υπόσχεση δίνουμε και τώρα:
Θα συνεχίσουμε αταλάντευτα, ανυποχώρητα, σοβαρά και υπεύθυνα να καταθέτουμε την πρότασή μας και με τους αγώνες μας να επιβάλουμε τις θέσεις μας. Βήμα βήμα θα ακυρώνουμε στην πράξη τους σχεδιασμούς του Υπουργείου.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ.

Από τη Γραμματεία της ΔΗ.ΣΥ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου